Inteas hyresgäster bedriver samhällsviktiga verksamheter och har specifika behov och krav på närvaro i förvaltningen av de specialanpassade lokalerna. För att vara en proaktiv, lyhörd och närvarande hyresvärd, har Intea lokala förvaltningsorganisationer som i kontinuerlig dialog med hyresgästerna kan fånga upp och stötta hyresgästernas varierande behov.
Förvaltning
Lokal närvaro i egen regi
En viktig del av Inteas strategi är de lokala förvaltningsorganisationerna med egen anställd personal och ett stort mått av självstyre. Vi ser många fördelar med en lokal förvaltning såsom större engagemang, kvalitetsmedvetenhet, snabbare beslutsvägar och möjligheten till en nära relation med hyresgästerna. Ytterligare en fördel med att finnas på plats med egen personal i Inteas fastigheter är att våra hyresgästers utvecklingsbehov redan på ett tidigt stadie kan identifieras. Likaså ger närheten till hyresgästen möjligheter att tillvarata förvärvs- och projektutvecklingsmöjligheter.
Den centrala förvaltningsorganisationen kompletterar och stöttar Inteas lokala enheter med bland annat samordning av förvaltning samt projekt- och hållbarhetskompetens. Den centrala funktionen bidrar till ett mer strukturerat och effektivt förvaltnings-, projekt- och hållbarhetsarbete och underlättar kunskaps- och erfarenhetsöverföring mellan Inteas lokala organisationer.